موسسه مشاوره ای مهاجرت

موسسه ویزاگروپ 24 با سابقه بیش از 100 پرونده موفق در امر مهاجرت به اروپا

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

۰۹
ارديبهشت

ویزا هنرمندان اتریش

مهاجرت هنری به اتریش یکی از رؤیایی‌ترین روش‌های ورود به خاک این کشور و اقامت در آن است. شاید بپرسید چرا رؤیایی؟ اول اینکه به‌هرحال شما مجوز زندگی در کشوری اروپایی با شاخص رفاه و کیفیت بالای زندگی را اخذ می‌کنید و دوم آنکه این کشور اروپایی، خودش یکی از قطب‌های هنری جهان است. تار و پود بافت فرهنگی و تاریخی کشور اتریش، با مفاهیم هنری عجین شده و به همین دلیل اتریش می‌تواند برای هنرمندی که قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی را دارد، یک گزینه بسیار ایده‌آل باشد.

سیاست فرهنگی اتریش از تبادل بین المللی هنرمندان خلاق حمایت و ترویج می کند. مانند سایر مسافران، هنرمندان باید مقررات مربوط به ورود، اقامت و/یا اسکان و همچنین استخدام را رعایت کنند

هنرمندانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در اتریش بمانند باید مجوز اقامت از مقامات محلی صلاحیتدار (مرکز خدمات مهاجرت) داشته باشند. مجوز اقامت شامل مجوز کار می شود.

اما مهاجرت هنری به اتریش چه شرایطی دارد و برای اخذ ویزا هنرمندان اتریش چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟ اگر می‌خواهید برای سؤالاتی از این قبیل، پاسخ مناسبی بگیرید تا انتهای این گفتار با ما همراه باشید.

آشنایی با کلیات طرح مهاجرت هنری به اتریش

مهاجرت به اتریش برای هنرمندان، در مقایسه با روش‌های متداول مانند مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی به اتریش، روش جدیدی محسوب می‌شود. همان‌طور که از نام این نوع مهاجرت پیداست، فقط افراد خاص و محدودی از یک کشور، واجد شرایط استفاده از آن هستند و همین امر باعث می‌شود که فرایند صدور ویزا هنرمندان اتریش، در مقایسه با فرایند صدور ویزا در روش‌های دیگر، به شکل قابل‌توجهی کوتاه‌تر باشد. به‌طوری‌که صفر تا صد ماجرا، معمولاً بیشتر از 1 سال طول نکشیده و در بسیاری اوقات، زودتر از این زمان انجام می‌پذیرد.

شرایط مهاجرت هنری به اتریش

بررسی شرایط احراز صلاحیت، مهم‌ترین نکته در خصوص قوانین اخذ ویزا هنرمندان اتریش است. به عبارت دیگر، قبل از هر اقدامی ابتدا باید مطمئن شوید که آیا برای مهاجرت هنری به اتریش، واجد شرایط لازم هستید یا نه؟ استفاده از این آپشن، مستلزم برخورداری از دو شرط اصلی می‌باشد که در ادامه هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • اثبات هنرمند بودن
  • اثبات تمکن مالی

1. اثبات هنرمند بودن

در اولین مرحله، شما باید ثابت کنید که واقعاً یک هنرمند هستید و برای اثبات این حقیقت، مدارک قانع‌کننده‌ای ارائه دهید.

ادامه مطلب در سایت ویزاگروپ 24

  • وحید رضایی